FIGYELEM! EZ A BLOGPOSZT 2015. JANUÁR 12. ÉS 2015. FEBRUÁR 15. KÖZÖTTI IDŐSZAKRA SZÓL! 2015. FEBRUÁR 16-TÓL AZ ALÁBBI LINKEN TALÁLHATÓ BLOGPOSZT INFORMÁCIÓI ÉRVÉNYESEK:

 https://blog.oszkar.com/fenntarthato-fejlodes-oszkar-modra-fontos-informaciok-az-autosok-szamara/

Nagy utat tettünk meg idáig!Nagy utat tettünk meg idáig! Oszkárt, 2007-es megalakulása óta folyamatosan fejlesztjük és egyre többen élnek a telekocsizás nyújtotta előnyökkel. Hiszünk abban, hogy az oszkározás egy olyan, értéket és élményt adó közösségi utazási forma, amely képes külső források nélkül is fennmaradni.

Ezért úgy döntöttünk, hogy 2015 január 12-től kísérleti jelleggel jelképes, az utasok által megfizetendő foglalási díjat vezetünk be a Budapest-Szeged és a Liszt Ferenc Repülőtér-Szeged viszonylatokra (oda-vissza).

több mint 7 éve Oszkár szolgálatában

Közel 8 éve Oszkár szolgálatában

A befolyó összeget az alábbiakra tervezzük fordítani:

  • az Oszkár rendszer fejlesztésére
  • ügyfélszolgálat bevezetésére
  • mobil applikáció fejlesztésére
  • az Oszkár ismertségének szélesebb körű elterjesztésére

A foglalási díj 5% körül alakul, eltérő a fix és a megbeszélés szerinti útiköltség hozzájárulás esetén. Minden hónapban az első két utas által fizetett foglalási díj az autóst illeti, a többi az Oszkár rendszernek fizetendő. Mértékét az alábbi táblázatok mutatják (kattintásra nagyíthatóak):

Útiköltség hozzájárulás összege: Az utas által fizetendő foglalási díj
0 – 499 Ft-ig ingyenes
500 – 1299 Ft-ig 50 Ft
1300 – 2299 Ft-ig 100 Ft
2300 – 3299 Ft-ig 150 Ft
3300 – 4299 Ft-ig 200 Ft
4300 – 5299 Ft-ig 250 Ft
5300 – 6299 Ft-ig 300 Ft
és így tovább…
Fizetendő foglalási díj forintos útdíj esetén, távolság alapon

Forintban fizetendő foglalási díj, a sofőr által előre nem megadott útdíj esetén (távolság alapján)

Fizetendő foglalási díj forintos útdíj esetén, útdíj alapon

Forintban fizetendő foglalási díj, fix összegű útdíj esetén

Amennyiben nincs megadva a hirdetésben az útiköltség hozzájárulás mértéke (megbeszélés szerinti útiköltség hozzájárulás látszik a hirdetésben), akkor a foglalási díj az út hosszúságának függvénye.

Az út hossza km-ben: Az utas által fizetendő foglalási díj
1 – 50 km ingyenes
51 – 100 km 50 Ft
101 – 150 km 100 Ft
151 – 200 km 150 Ft
201 – 250 km 200 Ft
251 – 300 km 250 Ft
301 – 350 km 300 Ft
és így tovább…

Euróban/Angol fontban/Svájci frankban fizetendő útiköltség hozzájárulás esetén a foglalási díj is Euró/Angol font/Svájci frank alapú lesz, mértékét az alábbi táblázatok tartalmazzák. A forintban fizetendő utakhoz hasonlóan más a foglalási díj mértéke a fix, illetve a megbeszélés szerinti útiköltség hozzájárulás esetén.

Fizetendő foglalási díj külföldi deviza esetén, távolság alapon

Külföldi pénznemben fizetendő foglalási díj, a sofőr által előre nem megadott útdíj esetén (távolság alapján)

Fizetendő foglalási díj külföldi deviza esetén, útdíij alapon

Külföldi pénznemben fizetendő foglalási díj,  fix összegű útdíj esetén

Útiköltség hozzájárulás összege: Az utas által fizetendő foglalási díj:
2 EUR/GBP/CHF – ig ingyenes
3-6 EUR/GBP/CHF 0.25 EUR/GBP/CHF
7-11 EUR/GBP/CHF 0.5 EUR/GBP/CHF
12-16 EUR/GBP/CHF 0.75 EUR/GBP/CHF
17-21 EUR/GBP/CHF 1 EUR/GBP/CHF
22-26 EUR/GBP/CHF 1.25 EUR/GBP/CHF
27-31 EUR/GBP/CHF 1.5 EUR/GBP/CHF
és így tovább…
Az út hossza km-ben: Az utas által fizetendő foglalási díj:
70 km – ig ingyenes
70.01-120 km 0.2 EUR/GBP/CHF
120.01-170 km 0.4 EUR/GBP/CHF
170.01-220 km 0.6 EUR/GBP/CHF
220.01-270 km 0.8 EUR/GBP/CHF
270.01-320 km 1 EUR/GBP/CHF
320.01-370 km 1.2 EUR/GBP/CHF
és így tovább…

Ha autósként valaki irracionálisan alacsony árat ad meg az út hosszához képest (7 Ft/utas /km alatt vagy 0,025 EUR/utas/km alatt vagy 0,02 GBP/utas/km alatt, vagy 0,03 CHF/ utas/km alatt), akkor az út hossza alapján történő foglalási díj számítás aktiválódik automatikusan.

Ez alól kivételt képez az 1 Ft-ért meghirdetett úgynevezett „Szívességi fuvar” azzal a kitétellel, hogy fenntartjuk a jogot arra, hogy utánajárjunk valóban szívességi fuvar valósult-e meg. Amennyiben nem szívességi fuvar történt, akkor a km alapú foglalási díj kerül felszámításra.

Hogyan fog működni a foglalási díj?

Autósként használva az Oszkárt a megszokott módon feladod a hirdetésedet és meghatározod az utas által neked fizetendő fix, vagy megegyezés szerinti útiköltség hozzájárulást (viteldíjat). Ezután a rendszer a fenti táblázatokat felhasználva kiszámítja az utas által az Oszkárnak fizetendő foglalási díjat, és fix ár esetén a rendszerbe kikerülő hirdetésben már a foglalási díjjal megnövelt árat fogja megjeleníteni. Tehát te a foglalási díjjal megnövelt összeget fogod megkapni az utasoktól. A rendszer követi a foglalási díjak alakulását (abban az esetben is ha megegyezés szerinti árat adtál meg) és amikor a nálad felhalmozódó foglalási díj összege eléri az 500 Ft-ot, akkor e-mailben értesítünk, hogy pontosan mennyi a foglalási díj kinnlevőséged. A díjat tehát az utas fizeti, de az autósok juttatják el az Oszkárnak. Havonta az első két utas által fizetett foglalási díj nem kerül felszámításra, tehát ez a plusz összeg nálad marad ( az utas kifizeti neked, de nem kerül be az Oszkár felé továbbítandó foglalási díjak elszámolásába). Ezzel az apró gesztussal szerettük volna jelezni feléd, hogy csak együttműködve tudjuk az igényeitek alapján továbbfejleszteni a rendszert.

A foglalási díjat az alábbi fizetési módokon lehet rendezni bejelentkezés után az Oszkár weboldalon a Személyes menü, Pénzügyek menüpontjában:

  1. bankkártyás fizetéssel (ezt automatikus kártyaterhelésre is állíthatod, ha nem szeretnél minden egyes értesítés után ezzel foglalkozni)
  2. átutalással
  3. banki készpénzes befizetéssel
  4. készpénzben, előre egyeztetett időpontban, Budapesten az Oszkár telekocsi irodájában (időpontot a +36 1/6333-696 telefonszámon vagy az info@oszkar.com e-mail címen tudsz egyeztetni)

Lehetőség lesz egyenleget előre feltölteni is a fenti fizetési módokkal, így a feltöltött összegtől és az elvitt utasok számától függően akár hónapokig, vagy egy évig sem kell a befizetéssel foglalkozni.

Befizetésre váró foglalási díjak

Amennyiben egy vagy több utasod online előre fizetéssel foglalt helyet nálad, akkor a rendszer automatikusan megpróbálja az így befolyt összegekből rendezni az aktuális foglalási díjat. Ha a foglalási díj kevesebb, mint az online előre fizetésből számodra befolyt viteldíjak összege, akkor a rendszer a foglalási díjat rendezettnek tekinti és a foglalási díjjal, illetve a szokásos tranzakciós díjjal csökkentett összeget kapod majd meg kifizetéskor. Ha a foglalási díj több, mint az online előre fizetésből számodra befolyt viteldíjak összege, akkor már csak az online előre fizetésből befolyt viteldíjakkal csökkentett foglalási díj különbözetet kell majd rendezned.

Szeretném engedélyezni az online előre fizetést a hirdetéseimre!

Mi történik ha nem sikerül időben rendeznem a foglalási díjat?

Amennyiben hirdetéseiden konkrét ár jelenik meg, és engedélyezted az online előre fizetési lehetőséget, akkor hirdetéseid láthatóak maradnak a rendszerben lejárt tartozás esetén is az esedékességet követő legfeljebb 2 hét időtartamra, de helyet foglalni már csak online előre fizetéssel lehet majd az általad meghirdetett utakra, addig, amíg rendezed a díjat. Ha időközben befizeted az Oszkár felé a foglalási díjat a fenti fizetési módok valamelyikén, hirdetéseid azonnal visszaállnak eredeti állapotukba, tehát minden általad megadott módon lehet majd rendezni a viteldíjat.

Ha

  • a felszólítást követően 2 hét elteltével sem rendezted a díjat és online fizető utasod sem volt, vagy
  • nem konkrét ár látszik a hirdetésedben (például megbeszélés szerint vagy két összeg közötti intervallum van feltüntetve), vagy
  • nem engedélyezted az online előre fizetési lehetőséget,

akkor amennyiben a foglalási díj a megadott határidőig nem folyik be, a rendszer inaktív állapotba helyezi a hirdetéseidet, tehát nem fognak látszódni a rendszerben addig, amíg a díj be nem érkezik. A foglalási díj befizetésével és Oszkárhoz történő beérkezésével hirdetéseid ismét aktívvá válnak.

Szeretném engedélyezni az online előre fizetést a hirdetéseimre!

Milyen időközönként kell a foglalási díjat rendezni?

Akkor fogsz értesítést kapni, ha a foglalási díj összege eléri az 500 Ft-ot, de maximum hetente egyszer küldünk értesítő e-mailt. Ez azt jelenti, hogy a rendszert alkalomszerűen használók esetében több hónap is eltelhet két értesítés között, mely közben akár 15 000 Ft útiköltség hozzájáruláshoz is hozzásegítheti őket az Oszkár. Az aktív autósok viszont  hetente maximum egy értesítést kapnak, akkor is, ha adott esetben náluk már 1-2 nap elteltével meghaladja a  foglalási díjak összege az 500 Ft-ot. Amennyiben négyszer egymás után, időben rendezted a foglalási díjat, igény esetén kérheted a heti gyakoriságról, a havi fizetésre történő átállást.

Mi történik, ha meghiúsul az utazás?

A meg nem valósult  utakról a szokásos módon értékelést kell leadnod. Amikor ez megtörtént, akkor a Személyes menü Pénzügyek menüpontjából törlődik a meghiúsult útra felszámolt foglalási díj és a rendszer újrakalkulálja a fizetendő foglalási díjat.

A rendszer, az utazás dátumát követő 3. napon megvalósult útnak tekinti azokat az utakat, amelyekről nem érkezett ellenkező visszajelzés. Amennyiben az autós vagy az utas értékeléséből hamarabb kiderül, hogy megvalósult az utazás, a rendszer szintén megvalósultnak tekinti az utat. Ha az út megvalósulásával kapcsolatban az autós és az utas nem ért egyet, az ügyet ügyfélszolgálatunkhoz továbbítjuk kivizsgálásra.

Összefoglalva tehát:

  1. A foglalási díjat (kísérleti jelleggel a Bp-Szeged viszonylatra korlátozva) az utas fizeti meg, amelyet te (autós) segítesz eljuttatni hozzánk. A fizetendő foglalási díjról, a fizetési határidőről és a választható fizetési módokról értesítő e-mailt fogsz kapni.
    .
  2. A foglalási díj pénzneme megegyezik a viteldíj pénznemével (HUF, EUR, GBP, CHF megadása lehetséges).
    .
  3. A foglalási díj befizetése akkor válik esedékessé, ha összege eléri az 500 Ft-ot, de hetente maximum egyszer fogsz értesítést kapni.
    .
  4. Nincs változás  az autós hirdetések feladásában. Viszont ha megadtál konkrét útdíjat, akkor az utas a foglalási díjjal növelt összeget fogja kifizetni neked, hiszen az fog látszódni a rendszerben. Ha nem adtál meg konkrét útdíjat, akkor számolj azzal, hogy a rendszer az utas után kikalkulálja a megfelelő  foglalási díjat, amit majd el kell juttatnod hozzánk, tehát ennek megfelelően mondj árat az utasnak.
    .
  5. Naptári hónaponként az első két utas által fizetett foglalási díjat nem kell továbbítanod az Oszkárnak, tehát az a zsebedben marad.
    .
  6. Az 500 Ft alatti útiköltségen meghirdetett, és az 51 km-es távolság alatti utazásokra nincs foglalási díj.
    .
  7. Ha nem sikerült időben befizetned a foglalási díjat, akkor online fizetés engedélyezése és  konkrét útdíj megadása esetén hirdetéseid továbbra is látszódni fognak a rendszerben (maximum 2 hétig), de már csak online előre fizetéssel lehet majd helyet foglalni. Ha nincs engedélyezve a profilodban az online előre fizetés, akkor a hirdetéseid nem jelennek meg a keresőben (inaktívvá válnak), amíg nem rendezed a foglalási díjat.

Ha bármilyen kérdésed van a foglalási díjjal kapcsolatban, kérlek, írd meg hozzászólás formájában a poszt alá vagy az info@oszkar.com-ra, vagy hívj minket a +36 1/6333-696 telefonszámon.

További jó oszkározást kívánunk!

Hozzászólások

  1. Dénes
    • Oszkár Telekocsi

      Kedves Dénes!

      Felmértük a lehetőségeket, és az derült ki, hogy nem a fizetendő összeg jelent problémát, hanem a befizetés “macerája”.
      Az autósok több utast elvisznek egy évben átlagosan, mint ahányszor egy utas utazik, illetve jellemzően náluk technológiai hozzáértés is magasabb. (Sok a számítástechnikában járatlan utas, esetükben a helyfoglalásig eljutni is kihívás sokszor)
      Ezért gondoltuk így elosztani a “terheket”, hogy az utas állja a cehet, az autós meg vállalja a “macerát”.

      Megjegyezem, bankkártyás fizetés esetén ezt 0-ra lehet csökkenteni, ha állandó megbízást ad az Oszkárnak. Illetve ha engedélyezi az autós az online fizetést, akkor se gyűlik össze neki annyi, hogy fizetnie kelljen, mert az online fizetett útdíjból le tudjuk vonni.

      Illetve lesz előre feltöltési lehetőség is, így akinek nincs bankszámlája, az is minimalizálni tudja a kényelmetlenségeket.

      Válasz
      • Dénes

        Köszönöm a választ, így érthetőbb.

        Válasz
  2. Welsch Tamás

    Sziasztok!

    Most olvasom az oszkár új “fejlesztését” a foglalási díj bevezetésével kapcsolatban. Ennek az új költségelemnek a megjelenésével alapvetően egyet tudok érteni, hiszen a rendszer fejlesztése, működtetése szintén pénzbe kerül. Azonban nem látom az okát annak, hogy miért csak a két szegedi viszonylaton került ez bevezetésre. Sokkal több tapasztalatot, véleményt lehetne beszerezni az új rendszerről, ha minden oszkáros útra érvényes lenne ez a foglalási díj. Nem azért kifogásolom mert én is ezt az útvonalat használom, de mégiscsak úgy tűnik, hogy a valószínűleg az egyik legpreferáltabb viszonylatot sikerült kiszúrni és csak az itt utazó utasokat terhelni ezzel. Legalábbis az utasok biztos így fogják érezni.

    Összegezve tehát nem az a probléma, hogy megjelent ez a díj, hanem, hogy nem az egész rendszerre lesz érvényes. Javaslom ennek átgondolását.

    Üdv,
    Welsch Tamás

    Válasz
    • Oszkár Telekocsi

      Kedves Welsch Tamás!

      Azért választottuk a szegedi viszonylatot tesztre, mert itt nagy a forgalom (sok utas van) és viszonylag alacsony az útiköltség. Tehát szinte garantált, hogy a +100 Ft miatt meg sem látszik majd a kereslet csökkenése.
      Másrészt itt sokatokkal jó viszonyban vagyunk, tudtok, hogy részetekről ha kapun kis kritikát, az konkstruktív lesz, ami alapján tudjuk adott esetben tökéletesíteni a “fejlesztést”.

      Az egész rendszerre azért sem akartuk egyből bevezetni, mert ha több tízezer felhasználónál jelentkezik egyszerre egy esetlegesen a fejlesztésben maradt hiba, az sokkal kellemetlenebb (és éjszakai munka igényesebb 🙂 mint ha csak kevesebbeket érint a dolog, és gyorsan ki tudjuk javítani vagy módosítani a rendszert a visszajelzések alapján, ha kell.

      Válasz
      • P

        “Tehát szinte garantált, hogy a +100 Ft miatt meg sem látszik majd a kereslet csökkenése.”

        De bizony, hogy meglátszik. Nem értettem, hogy 1-2 hét alatt miért csökkent ennyire a feladott hirdetések száma, és miért nőttek az árak. Most már értem.

        Másrészt az az érv, hogy azért nem vezetitek be egyszerre, hogy ne sok ember szívjon egy-egy hiba miatt, egy hozzászólásban azzal, hogy azért itt, mert sok az út és utas, számomra ellenkezik egymással. Magyarázkodásnak tűnik.

        Válasz
        • Oszkár Telekocsi

          Kedves “P”!

          A valóságban a forgalom változásának iránya ellentétes az általad tapasztalttal szerencsére.

          A másik kérdésben nem látom a logikai ellentmondást, ha az egész rendszeren tesztelünk, akkor mindenkit érint egy-egy hiba vagy nem megfelelő tervezés, ha egy olyan viszonylaton, ahol alig járnak, akkor nem jönnek ki a hibák. Ezért a kettő közt kerestünk egy optimumot.

          Válasz
  3. Dénes

    Kedves Oszkár, István!
    (a facebookos thread valamiért nem veszi be az üzenetet)

    Szerintem nem kell aggódni, hogy az utasok nekiállnak trükközni, míg a kínálati oldal az erősebb. Több, mint egy éve hirdetek/autózok én is a Bp-Szeged-Bp viszonylaton. Saját tapasztalat alapján jelenleg a kínálat az erősebb, tehát az árak lefele mennek (egy éve még sok volt a 2500 Ft körüli út, ma már inkább a 2000+-200 Ft a jellemző). A fogalalási díjat valószínűleg az autósok fogják benyelni, hogy megőrizzék a versenyképességüket. Én biztos így fogok tenni.

    Válasz
    • Németh Domonkos

      Szia, olvastam a hozzászólásod, szeretném elmondani a véleményemet ezzel kapcsolatban. Írod, hogy a nagy kínálati oldal miatt mennek lejjebb az árak. Szerintem azzal, hogy te és a hozzád hasonló gondolkodásúak egymás alá ígérnek, csakhogy a ti autótok legyen tele, illetve hogy a foglalási díjat is emiatt te nyeled majd be, saját magad alatt vágod a fát, s a te értékeidet, munkádat becsülöd alá. Én úgy gondolom, ha mindenki tartaná az árat, akkor is utaznának “velünk” az emberek, mert jobbak és így is jóval olcsóbbak vagyunk mindennél.

      Válasz
      • Enyedu Róbert

        kedves “Oszkár”!
        Véleményem szerint alapvetően hibás felfogás mentén halad az egész rendszer. Az oszkár eredetileg költségmegosztásos utazást jelent. Nem pedig megélhetést biztosító tevékenységet. Ezért is nem került még komolyabban az adóhatóság látókörébe, mert nem jövedelemszerző tevékenységnek minősül(t). Ezért úgy gondolom, hogy nem helyes teljesítmény orientált fizetést bevezetni. Javaslatom, hogy aki beregisztrál autósként, az éves vagy féléves egyszeri tagdíjat fizessen be (mint pl. az autópálya használati díj).
        Ezzel elkerülhető lenne a sok adminisztráció, és leegyszerűsítené a rendszert. A reklámokból való fejlesztéssel teljesen egyetértek.

        Válasz
        • Oszkár Telekocsi

          Kedves Róbert!

          A reklámokból való fejlesztéssel mi is egyetértenénk, ha abból fenn lehetne tartani az oldalt. De sajnos nem lehet. Az általad javasolt dolog pedig nem lenne igazságos abból a szempontból, hogy ugyanazt az összeget kéne befizetnie annak, aki havi 500 utast visz el, mint annak aki havi 5-öt. Ezzel pont azt érné el a rendszer, hogy előnyös helyzetbe hoznánk az üzleti autósokat, amire te is írtad, hogy nem ez volt a rendszer eredeti célja. Ezzel szemben jelen verzióban mindenki arányosan veszi ki a részét a rendszer fenntartásából.

          Oszkár csapat
          http://www.oszkar.com

          Válasz
      • Dénes

        Szerintem kereslet és kínálat határozza meg az árakat. Nyilván nekem is jobb lenne, ha pl egységesen 2000Ft lenne egy Bp-Szeged viszonylat. Szabad piac lévén viszont elképzelhetetlennek tartom.

        Válasz
  4. Cactus

    Sziasztok,

    BP-Hódmezővásárhely miért esik a fizetős kategóriába? Én direkt próbálok olyan utasokat szerezni, akik nem akarnak Szegedre menni.

    üdv:
    Cactus

    Válasz
    • Oszkár Telekocsi

      Szervusz!

      A Budapest – Hódmezővásárhely viszonylat nem esik fizetős kategóriába! A Budapest – Szeged szakaszon a meghirdetett útszakaszodon jelenik meg a plusz 100 ft, de a Budapest – Hódmezővásárhely szakaszon annyi látszik amennyit te megadtál, azaz 2000 ft. Tehát ha idáig foglalnak utasok nálad, akkor utánuk nem keletkezik semmiféle fizetési kötelezettség!

      Oszkár csapat
      http://www.oszkar.com

      Válasz
  5. Németh Domonkos

    Sziasztok, az én véleményem az, hogy az ötlet hibás.
    Gyakorlati, sofőr oldalról megközelítve az első hiba, hogy az utasoknál nem lesz apró. Én egy utat Szeged Bp viszonylaton 2000Ft-ért adok, nem fogom benyelni az utas helyett, de nem is akarok egy kiló apróval járni, hogy vissza tudjak adni. Így is a gyakorlat azt mutatja, hogy 10 és 20ezresekkel fizetnek egy 2000es utat 🙂 Szóval gyakorlatban én emiatt nem támogatom. Másrészt egyetértek azzal, hogy valaki azt írta, számít száz Ft ide vagy oda az utasoknak. Szerintem is számít, s jusson eszetekbe, hogy van más konkurens telekocsis oldal is, így át fognak oda pártolni az utasok, ahol ingyenes a rendszer. Nekem mindegy mit csináltok, én szeretem az oszkározást, de adminisztrálni, emailezni, stb utálok,mint azt már ti is tapasztaltátok. Sorry, de a munkám mellett ez már nem fér bele. Véleményem szerint a költségeiteket az oldalon megjelenített reklámokból fedezzétek, illetve abból az éves díjból, amit én is mint sofőr fizetek nektek amúgy is. Sziasztok!

    Válasz
    • Oszkár Telekocsi

      Kedves Domonkos!
      Köszönjük, hogy megosztottad a véleményedet.
      Az aprópénzes problémát ki lehet küszöbölni az online előre fizetéssel, vagy azzal, ha a megjegyzésbe beírod, hogy az utas készüljön a pontos összeggel. Illetve ha valamiről telefonon egyeztettek, akkor is felhívhatod rá a figyelmét.
      A költségeinkről: sajnos ezek jóval meghaladják a reklámbevételekből és az éves díjból befolyó összeget (talán tudod, hogy a reklámbevételekből gyakorlatilag csak a nagyobb tartalomszolgáltatók tudnak megélni), de természetesen ha tudsz hozni olyan hirdetőket, akiknek a hirdetéseiből fedezni tudnánk a működési költségeket, boldogan adunk nekik hirdetési felületet.

      Válasz
  6. Dénes

    Az utasok értesülnek egyébként a foglalási díjról?
    Csak azért kérdem, mert megnézve bármely hirdetést (a sajátomon kívül) nem látom, hogy a foglalási díj fel lenne tüntetve.
    Mi több, a blog.oszkar.com oldalon ez a bejegyzés nincs listázva. Csak akkor jutok el erre az oldalra, ha tovább megyek bármely bjegyzésre. Ekkor már megjelenik a Legfrissebb menüben ennek az oldalnak a linkje is.

    Válasz
    • Oszkár Telekocsi

      Kedves Dénes!

      A bejegyzés azért nincs listázva, mert ahogy írtuk, a foglalási díjat egyelőre kísérleti jelleggel és csak a Budapest-Szeged viszonylatra vezettük be. Amint teljes körűen bevezetjük, minden érintettet értesítünk a változásról.

      Tapasztalataink szerint az útdíj összetételének részletezése nem segítené a rendszer működésének megértését. Az utas bizonytalan lenne az egyes tételek fizetését illetően, akkor kinek, mikor mennyit fizessen.
      Ahogy az ÁFA-t is a vevő fizeti, de a kereskedő közvetíti, teljesen hasonló logika mentén működik itt is a rendszer. A vevő a bruttó árat látja az árcédulán, természetesen a neki adott bizonylaton fel lehet tüntetni a közvetített szolgáltatást.
      Az Oszkár ÁFF tartalmazza a rendszer működésének leírását, ez most véglegesedik a tesztidőszak tapasztalatai alapján, változásáról mindenkit értesíteni fogunk.

      Válasz
  7. P

    Időnként utazom Szeged-Bp közt, többnyire Oszkárral. Csodálkoztam, miért lettek az utóbbi időben drágábbak az utak.
    Most próbáltam volna feladni először én is hirdetést autósként, és látom, hogy pont, kimondottan ebben az irányban az Oszkár is megsarcolja az utazókat. Az amúgy is hátrányból induló térséget. Ráadásul az egyszeri emberre kell plusz terhet tenni, ahelyett, hogy az üzletszerű utakra terhelnék, vagy reklámbevétellel próbálnák fedezni.
    Egy olyan szerveződésnél, amely arról szólna, hogy az autósok és utasok osztozzanak meg az útiköltségen, ezzel csökkentve a költségeiket, szomorú vagyok, hogy ez bekövetkezett. Fizessenek a csórók!
    Szerencsére van más telekocsi oldal, ahol egyelőre nincs ilyen jutalék az egyszeri utasok és autósok nyakában.
    Nyáron meg legfeljebb visszatérek a stoppolásra.

    Válasz
    • Oszkár Telekocsi

      Köszönjük hogy megosztottad a véleményedet.
      Egy dologra szeretnék reflektálni: a “sarcolás” kifejezés. Elképzelhető hogy a felhasználók számára ez nem egyértelmű, de egy ilyen rendszer üzemeltetése bizony sok energiába és pénzbe is kerül (a reklámbevételek és az üzleti csomag díjai ezt messze nem fedezik). Ha a rendszert fenntarthatóvá lehet tenni, akkor működni fog, ha nem, akkor nem. Meglátjuk ki mennyire értékeli a számára teremtett értéket.

      Válasz
      • P

        Idézném az Oszkárt:
        “Miért az Oszkárt érdemes használni?
        A számos érv között csak néhányat kiemelve: mert az Oszkár…
        Ingyenes
        […]
        Informál”
        vagy:
        “Oldalunk […] célja […] költségcsökkentés…”

        Értem én, hogy pénz kell az üzemeltetéshez, fejlesztéshez.
        De egyrészt, a bevezetés módját (sumákolva, a csak utasok nagyrészt nem is sejtik, hogy az oldal elkezdett jutalékot legombolni a szolgáltatásért), és körét nem tartom korrektnek.
        Másrészt kényelmes megoldás azt csinálni, hogy akkor majd mindenkitől beszedünk egy kicsit, mert az kibírják (ismerős a módszer…).
        Kényelmesebb, mint mondjuk a hirdetésekből folyó bevételt növelni, vagy a valójában üzleti utakat magán regisztráció mögé rejtőket átterelni a fizetős szolgáltatásba.
        Vezessetek be inkább olyan plusz, prémium szolgáltatásokat, amelyek majd vonzók lesznek a felhasználóknak.

        Számomra ellentétes a telekocsizás fogalma ezzel a megoldással, hozzáállással. Eddig amikor tudtam, igyekeztem népszerűsíteni az oldalt. Eztán nem fogom javasolni, hogy itt keressenek útitársakat.

        Válasz
        • Oszkár Telekocsi

          Kedves “P”!

          Köszönjük hogy jelezted, javítottuk a honlapon kint maradt téves információt.
          Úgy gondoljuk, az oldalunk célja továbbra is a költségcsökkentés.
          Mindemellett, mivel az Oszkár értéket teremt az utasok számára is, nem tartjuk elvetemült gondolatnak, ezen érték részleges kompenzálását a viteldíjakba építeni.
          Amennyiben így a plusz 100 Ft miatt már nem éri meg valakinek Oszkárral utazni, természetesen saját belátása alapján dönthet más alternatíva mellett. Mi hiszünk benne, hogy ez egy szűk réteg lesz, és szerencsére az eddigi tapasztalatok ezt igazolják is.

          Az üzleti csomag az ilyen felhasználást gyakorló autósoknak természetesen továbbra is rendelkezésére áll, anélkül csak magánemberekre szabott korlátozásokkal használhatják a rendszert.

          Valószínűleg az online hirdetési szakmában nem vagy jártas, sajnos egy Oszkárhoz hasonló rendszer működési költségét csak töredékrészben lehet reklámbevételből fedezni, főleg hogy mi arra is törekszünk, hogy ez ne menjen a felhasználói élmény rovására. (nincsenek minden oldalon felbukkanó ablakok, nem küldünk hetente marketingcélú hírlevelet, stb)

          Amennyiben ezzel ellentétes véleményen vagy, szívesen látunk csapatunkban, örömmel osztozunk az általad közvetített reklámbevételből.

          Válasz
  8. Hargitai Norbert

    Sziasztok!

    Értem én, hogy kell a fenntartáshoz némi anyagi plusz forrás. Azonban én is diszkriminatívnak tartom, hogy csak pont Szegedet sikerült erre a kísérleti célra megtalálni. Miért nem Debrecen, Miskolc, Pécs vagy Győr? Ezekbe is autópálya vezet és szintén régióközpontok. Vagy miért nem az 5 régióközpontba egyszerre? Ráadásul Nyugat (Győr) felé jobb a fizetőképesség, tehát számomra nem logikus egyedül Szegedet kiválasztani. Vagy pedig egy hosszabb úton (pl. Debrecen, Pécs) arányaiban kevésbé lenne feltűnő 100 Ft különbség.

    Azért az általatok preferált online fizetésnek is vannak hátrányai, ne felejtsük el:
    1. macerás mindig neten ellenőrizni a befizetéseket
    2. ha SMS értesítést kapok a forgalomról, az nekem utalásonként plusz költség (vagyis csökkenti a bevételt) pl. 3 utas befizet + én felveszem egy ATM-ből az alsó hangon kb. 4*30= 120 Ft plusz kiadást jelent, oda-vissza már több mint 200-at! (feleslegesen) így nem tűnik soknak, de havi 5 pár utazás esetén ez már évi 12 eFt!
    3. online előrefizetésnél kevesebb rugalmasság marad az út végét illetően (lehet, hogy egy kis pluszért házig vinném az utast, de ő már fizetett, tehát nem fog még 100-200 Ft-ért turkálni a zsebében, sem felkerekíteni nem fog már tudni esetleges elégedettsége kifejezéséül stb.)

    Amúgy elégedett felhasználó vagyok. Sok sikert a továbbiakhoz!

    Üdv,
    Hargitai Norbert

    Válasz
    • Oszkár Telekocsi

      Kedves Norbert!

      A “miért pont Szeged” kérdésre fentebb próbáltunk válaszolni, tudjuk hogy nem tökéletes megoldás, de az egészet egyszerre nem bírtuk volna. Pár héten belül megszűnik a diszkriminatív állapot.

      Az online fizetéses felvetéseidre:
      1. ezt nem teljesen értem, ha valaki online fizet, akkor nem is tud addig helyet foglalni, amíg ki nem fizette, tehát nem kell ellenőrizni a befizetéseket.
      Vagy milyen befizetéseket macerás ellenőrizni?

      2. Az online előrefizetés esetén a befizetések nem egyenként érkeznek meg a sofőrhöz, hanem hetente egyszer összesítve, ezért maximum hetente egy banki SMS költsége merül fel, tehát évente 1000 Ft ha minden héten volt online előrefizető utasod

      3. Ez tény, a borravaló (“felkerekítés”) lehetősége nem áll fenn. Cserében biztosítva van előre a bevételed, tehát ha nem jön el, vagy utolsó pillanatban lemondja az utas, akkor is az útdíj nagy részét megkapod.
      Az út közben felmerült házhoz szállítási igény esetén nem gondolom, hogy a 200 Ft helyben fizetése kivitelezhetetlen lenne.

      Köszönjük a visszajelzést, ha van még, szívesen fogadjuk, és örülünk, hogy alapjában véve elégedett felhasználó vagy!

      További sok sikeres oszkáros utat kívánunk!

      Válasz
      • Hargitai Norbert

        Sőt, még jobb ötletem támadt a kísérletezés terepéül: a külföldi utak (pl. Ausztria, Németo. felé). Fizetőképesség bőven van és a hosszú távhoz képest fajlagosan a 100 Ft tényleg nem jelentős tétel. Bár igaz, valószínűleg jóval kevesebb ilyen út van, mint Bp. – Szeged… De ha csak pár hét, kibírjuk!

        Válasz
  9. Felhasználó 312115

    Szervusztok!
    Technikai kérdés…

    Az útdíj fizetés tétele valójában nem egy ajánlott díjazás? ami vagy kifizetésre kerül vagy nem, természetesen adózási kérdéseket vonva maga után… Feltételezhető, hogy viszonylag alacsony arányban számlakiállítás történik az utazások alkalmával az elvégzett utaztatási szolgáltatásra vonatkozóan. Így feltételezhető, hogy a jogkövető magatartás vonalán mozogva a tényleges útdíjrendezés is hasonlóan alacsony arányban valósul meg. Ugye?
    Azzal, hogy az utaztatást végző autós a felület üzemetetője felé rendezi a – 100HUF-okból összejött – “tartozását”, közvetetten elismeri, hogy az utaztatás pénzbeni ellentételezésért valósult meg.

    Csak hogy tisztán lásson az is akit érdekel… milyen jogalappal kerül kiállításra a felület üzemeltetője által az autósnak megküldendő számla? a két ügylet (feltételezett utaztatás & tartozás rendezés a felület üzemeltetőjének irányába) milyen módon kapcsolható össze?

    Válaszotokat előre is köszönöm!
    Tisztelettel,
    Felhasználó

    Válasz
    • Felhasználó 312115

      A 100 HUF aprópénz … a fentiben viszont érdemes lehet tisztán látni…

      Válasz
      • Oszkár Telekocsi

        Kedves felhasználó!

        A NAV állásfoglalása szerint a költségmegosztás során bevétel keletkezik ugyan, de jövedelem nem, tehát nincs adózási kötelezettség. Nincs szükség az utaztatás pénzbeli ellentételezésének eltitkolására – felesleges is lenne, a NAV úgyis “próbavásárlás” során büntetne, ha büntetne ezért.

        Nem a feltételezett utaztatás után kell közvetíteni a díjat, hanem az elismert után, amennyiben nem valósul meg az út, ezt lehet jelezni akár utólag is, és a fizetési kötelezettség természetesen törlődik.

        Válasz

Válaszoljon Felhasználó 312115-nak Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Megosztás